Tuesday, January 1, 2008

Bicara Romantis


Sayang , kalau kau adalah air di dalam mataku , aku tidak akan menangis kerana aku tidak mahu kehilanganmu…

Saya tidak tahu siapa di dalam hati awak tetapi dalam hati saya ada awak.
Jika aku bukan pelita yang mampu menerangi malam..memadailah aku menjadi kunang-kunang yang menemani dikegelapan..

Bukankah cinta itu aku? Cinta itu kamu? Cinta itu DIA? Cinta itu mereka? Bukankah cinta ialah cinta itu sendiri .. dan kita, lagi lagi adalah cinta…..
Kegembiraanku ibarat aku meniti pelangi
Pada malam hari
Kebahagiaanku ibarat
Melintasi matahari bersama-samamu
Biarku tunjukkan kepada semua
Bahawa cinta ku bukan mainan
Cintaku bukan palsu
Cintaku cinta suci
Cintaku cinta berani
Cintaku menerangi hidupku
Cintaku bukan omongan kosong
Sayang , kalau kau adalah air di dalam mataku , aku tidak akan menangis kerana aku tidak mahu kehilanganmu
Menyayangimu bukan bererti ku menyintaimu, menyintaimu bukan bererti aku akan memilikimu…..
Walaupun perasaan cinta dan kasih sayang merupakan kurnia dari Illahi, tetapi kita harus sedar bahawa keabadian cinta itu tidak akan diperolehi sebagai kurnia seandainya kita tidak berusaha dan bersusah-payah untuknya.
Jangan pergi dari saya. Sampai akhir masa saya akan cuba memenangi hati awak, sehingga akhir hayat saya. Ketika itu jika kamu ingin pergi dari saya, pergilah.

Saya telah menipu. Menipu mengatakan saya benci awak ada di sisi saya.

Saya tahu dalam hati awak tidak ada saya, tetapi kenapa hati saya terlalu sakit?

No comments: